آقای رئیس‌جمهور! استاندار منصوب‌تان در کردستان شمشیر مرصع است
رئیس‌جمهور ‌بار دیگر دستور تشکیل کارگروه کاهش بیکاری کردستان را صادر کرد؛ اجرای دستور، شمشیر برنده فولادی لازم دارد ولی «اسماعیل زارعی‌کوشا» شمشیر مرصع است و در روزهای بزم و ایام سلام بکار می‌آید!
در کتاب «تاریخ بیست ساله ایران»، روایتی با این مضمون نقل شده است: «مستوفی‌الممالک تنها کسی بود که مدرس به استقبالش می‌رفت و او را آقا خطاب می‌کرد» با این وجود آیت‌الله مدرس با تشکیل کابینه توسط وی مخالفت کرد، چرا که معتقد بود اوضاع مملکت به گونه‌ای است که برای اداره آن و مقابله با قدرت‌گیری رضاخان و جلوگیری از نفوذ بیگانگان بایستی فردی قدرتمند بر مسند وزارت بنشیند و مستوفی‌الممالک با روحیه مدارا و مسامحه و تعلل نمی‌توانست عهده‌دار این امر شود از این رو آیت‌الله مدرس به منظور حفظ مصالح مملکت ناچار شد مستوفی‌الممالک را استیضاح کند.
 
وی در جریان استیضاح با اعلام انزجار از هرگونه مداخله بیگانگان و لزوم حفظ استقلال کشور، در مورد مستوفی‌الممالک اظهار کرد: «آقا شمشیر مرصع است که باید در روزهای بزم و ایام سلام به کمر بست ولی قوام‌السلطنه مانند شمشیر فولادی و برنده است که در جنگ بکار می‌آید، مملکت در این روزها احتیاج به شمشیر برنده فولادی دارد نه شمشیر جواهرنشان».
 
الغرض؛ طبق خبری که جمعه 12 آبان 1402 در پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری منتشر شده، حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی، در جریان سفر به کردستان، در نشست مشترک شورای برنامه‌ریزی و توسعه و فعالان اقتصادی استان، با تأکید بر ضرورت انجام یک اقدام ویژه برای اشتغال جوانان تحصیل‌کرده کردستانی، دستور داد کارگروهی متشکل از معاون اجرایی رئیس جمهور، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و استاندار راه‌های رفع مشکل بیکاری نیروهای تحصیل‌کرده این استان را بررسی و در این زمینه راهکار ارائه دهند.
 
ایضاً طبق خبری که یکشنبه 16 اردیبهشت 1403 در پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری منتشر شده، رئیس‌جمهور در نشست مشترک اعضای دولت با استانداران سراسر کشور از استانداران و مسئولان استان‌هایی که نرخ بیکاری در آنها نسبت به دیگر استان‌ها بالاست، خواسته که با تشکیل کارگروهی با مدیریت معاون اول رئیس جمهور به فوریت برای کاهش نرخ بیکاری در استان‌های خود تلاش کنند.
 
حجت‌الاسلام رئیسی در آن جلسه به صراحت عنوان کرده: «در استان‌هایی که بیشترین آمار بیکاری را دارند، مثل استان‌های لرستان، کردستان و کرمانشاه باید کارگروهی در دولت تشکیل شود و ما با مدیریت معاون اول، یک کار جدی در خصوص این قضیه انجام دهیم؛ باید یک کار ویژه سریع انجام شود تا این استان‌ها از وضعیت فعلی خارج شوند».
 
رئیس دولت در جلسه با استانداران، در حالی در اظهاراتش از کردستان به عنوان یکی از استان‌های دارای بالاترین نرخ بیکاری در کشور نام برده که گویا پیش از سخنان وی استاندار کردستان اعلام کرده: «هم در فصل پاییز و هم در فصل زمستان رتبه اول کاهش نرخ بیکاری را داشتیم».
 
اینکه رئیس جمهور با وجود آماردهی مخدوش «اسماعیل زارعی‌کوشا»، نام کردستان را به عنوان دومین استان دارای بالاترین نرخ بیکاری بر زبان آورده گویای آن است که وی از وضعیت بحرانی حاکم بر استان بی‌خبر نیست و بازی استاندار با کلمات نتوانسته رئیس دولت را قانع کند که وضع استان بهبود پیدا کرده است.
 
اما کاش آقای رئیسی در همان جلسه از نماینده عالی دولت در کردستان سؤال می‌کرد که چرا دستور صادره در سفر به کردستان در خصوص تشکیل کارگروه کاهش نرخ بیکاری استان اجرا نشده تا یک‌بار دیگر نیاز به صدور دستور باشد؟ یا اگر ادعا می‌شود کارگروهی تشکیل شده چرا مردم و رسانه‌ها در جریان قرار ندارند و نتیجه‌ای هم از کار حاصل نشده است؟
 
معاونت اقتصادی استانداری کردستان در دولت سیزدهم، از زمان روی کارآمدن این استاندار تاکنون سه سرپرست به خود دیده و در حالی که دولت در آستانه ورود به سال پایانی کار خود است «زارعی‌کوشا» هنوز نتوانسته مدیرکل اقتصادی استانداری را منصوب کند! استانداری که پای ثابت این جشن و آن جشنواره است کجا می‌تواند بار سنگین مشکلات پیش روی برنامه‌ریزی برای کاهش نرخ بیکاری و تورم کردستان را به دوش بکشد؛ مرد این بار گران نیست دل مسکینش!
 
 
جناب آقای رئیس جمهور! اگر نخستین استاندار دولت شما در کردستان اراده و صدالبته توان تشکیل کارگروه برای کاهش نرخ بیکاری کردستان را داشت در عمل به دستور صریحی که شما در سنندج صادر کردید، بدون درنگ این کار را انجام می‌داد و حالا دیگر نیازی به صدور دستور مجدد نبود؛ جناب «زارعی‌کوشا» شمشیر مرصع است که باید در روزهای بزم و ایام سلام به کمر بست؛ کردستان در این روزها احتیاج به شمشیر برنده فولادی دارد نه شمشیر جواهرنشان! به داد کردستان برسید...
 
فرید کریمی
 
کد مطلب : 667
https://pezhvakkurdestan.ir/vdccamqe82bqe.la2.html
نام شما
آدرس ايميل شما