مدیرکل تعاون روستایی کردستان خبر داد

ذخیره‌سازی‌ ۴۵۰ تن سیب و پرتقال در کردستان برای شب عید

ذخیره‌سازی‌ ۴۵۰ تن سیب و پرتقال در کردستان برای شب عید
مدیرکل تعاون روستایی استان کردستان از خریداری و تأمین ۴۵۰ تن میوه شب عید و بازار در سطح استان خبر داد.
به گزارش پژواک کردستان، بهرام کوشکی در گفت‌وگو با تسنیم از تأمین میوه شب عید و بازار در کردستان خبر داد و اظهار کرد: 250 تن پرتقال و 200 تن سیب خریداری شده و چند روز دیگر وارد استان و در سردخانه ذخیره می‌شود.
 
وی با بیان اینکه هیچ مشکلی در تأمین میوه شید عید در استان نداریم، گفت: تعاون روستایی تأمین‌کننده میوه سطح بازار نیست و این اقدام در راستای تعادل و تنظیم‌ بازار کردستان انجام خواهد شد، تأمین میوه وظیفه جهاد کشاورزی و میدان بار است.
 
مدیرکل تعاون روستایی استان کردستان با اشاره به اینکه میزان میوه خریداری شده امسال نسبت به سال گذشته 100 تن افزایش یافته است، تصریح کرد: سال گذشته 200 تن پرتقال و 150 تن سیب خریداری کرده بودیم که امسال هر کدام 50 تن افزایش دادیم.
 
وی در پاسخ به این سؤال که امسال قیمت میوه پرتقال و سیب‌ چقدر است و چه زمانی اعلام می‌شود؟ گفت: بعد از برگزاری انتخابات، کارگروه راهبری استان که به ریاست معاون اقتصادی استاندار برگزار می‌شود، قیمت و تعداد غرفه‌ها تصمیم‌گیری خواهند کرد.
 
کوشکی در پاسخ به سؤالی درباره قیمت میوه شب عید، افزود: قطعاً ارزان‌تر از بازار خواهد بود، به ویژه پرتقال، سال گذشته نیز پایین‌تر از قیمت سطح بازار بود.
 
وی درباره تعداد و محل غرفه‌ها نیز گفت: در همان کارگروه، در این‌باره نیز تصمیم‌گیری و به موقع اطلاع‌رسانی خواهد شد، امسال تعداد غرفه‌ها بویژه در شهر سنندج افزایش خواهد یافت.
 
مدیرکل تعاون روستایی استان کردستان در بخشی دیگر از سخنان خود به تقارن ماه مبارک رمضان و سال جدید اشاره کرد و افزود: طرح تنظیم بازار خرما ویژه ماه مبارک رمضان هم انجام شده و 20 تن خرما به کردستان اختصاص یافته و خریداری شده که با قیمت تنظیم بازار توزیع می‌شود.
 
انتهای پیام/
 
کد مطلب : 615
https://pezhvakkurdestan.ir/vdcfitdvaw6dy.giw.html
نام شما
آدرس ايميل شما