هشدار فرمانده انتظامی کردستان به مخلان آرامش مردم در چهارشنبه پایان سال
فرمانده انتظامی کردستان با اشاره به برخورد قاطع پلیس با مخلان آرامش مردم، گفت: مخلان امنیت اجتماعی تا پایان تعطیلات نوروز در بازداشتگاه، مهمان پلیس خواهند بود.
به گزارش پژواک کردستان، سردار علی آزادی امروز در نشست با خبرنگاران در سنندج، با بزرگداشت یاد شهدای امنیت، اظهار کرد: کاهش تلفات در نتیجه دقت در رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و آگاهی‌بخشی رسانه‌هاست که جای تشکر دارد.
 
وی با بیان اینکه کردستان در این زمینه در رتبه‌های برتر کشوری قرار دارد، گفت: رسانه‌ها نقش پررنگی در فرهنگ‌سازی و مطالبه‌گری دارند که با شجاعت، صداقت و جسارت دغدغه مردم را از مسئولان پیگیری و برای رفع آن تلاش می‌کنند.
 
فرمانده انتظامی کردستان با اشاره به شعار امسال پلیس در طرح نورزی با عنوان «آرامش و امنیت در بهار قرآن و طبیعت» گفت: این طرح از ۲۴ اسفند آغاز و تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ ادامه دارد.
 
وی گفت: با آغاز طرح نوروزی ۲ هزار و ۵۰۰ پلیس با ۸۵۰ دستگاه خودرو و ۲ فروند بالگرد در جاده‌ها، نقاط شهری و روستاها مستقر می‌شوند.
 
سردار آزادی به تمهیدات پلیس در چهارشنبه آخر سال در کردستان اشاره کرد و افزود: امسال تا کنون سه میلیون و ۸۵۰ هزار عدد انواع مواد محترقه در استان کشف و ضبط شده است.
 
وی با اشاره به مصدوم شدن ۱۳۱ نفر در حوادث چهارشنبه آخر سال در سال گذشته، گفت: امسال نیز ۱۵ نفر مصدوم داشته‌ایم که بیشتر آنان مصدومیت جزیی داشتند و تنها یک مورد قطع عضو یک فرد ۱۵ ساله در دیواندره ثبت شد.
 
فرمانده انتظامی کردستان با اشاره به برخورد قاطع پلیس با مخلان آرامش مردم، افزود: مخلان امنیت اجتماعی تا پایان تعطیلات نوروز در بازداشتگاه، مهمان پلیس خواهند بود.
 
وی با اشاره به تمهیدات پذیرایی اماکن عمومی از گردشگران نوروزی در ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: هتل‌ها، مسافرخانه‌ها و رستوران‌ها با رعایت شئونات اسلامی می‌توانند پذیرای مهمانان باشند.
 
سردار آزادی از حماسه مردم کشور و کردستان در انتخابات ۱۱ اسفند هم قدردانی کرد و گفت: انتخابات در کمال امنیت برگزار شد که در همین زمینه رهبر معظم انقلاب نیز از فراجا تشکر کردند.
 
وی با بیان اینکه افراد انگشت‌ شماری در ایام انتخابات بازداشت شدند، افزود: جرم این افراد مخدوش کردن بنرهای تبلیغاتی و تهدید افراد در فضای مجازی و تشویق به تحریم انتخابات بود.
 
فرمانده انتظامی کردستان در خصوص جرائم رایانه‌ای هم گفت: جرائم در این زمینه ۴۹ درصد در سال جاری افزایش داشت.
 
وی با اشاره به کشف ۸۰ درصد از جرائم سایبری افزود: ۷۲ درصد این جرائم مالی، ۱۵ درصد اخلاقی و ۱۳ درصد هم سایر جرائم است.
 
سردار آزادی از کشف و ضبط هزار و ۲۶۶ کیلوگرم مواد مخدر در سال جاری در استان خبر داد و گفت: طرح آرامش با هدف جمع‌آوری معتادان متجاهر در ۶ مرحله در کردستان شروع و در هر مرحله ۱۰۰ تا ۱۲۰ نفر جمع‌آوری و به کمپ‌های ترک اعتیاد منتقل شدند.
 
وی افزود: از هزار و ۹۱۴ فرد معتاد در کمپ‌های استان ۵۷۲ نفر معتاد متجاهر هستند.
 
فرمانده انتظامی کردستان به پیگیری پرونده موسوم به ایران خودرو دیزل در کردستان اشاره کرد و گفت: سرنخ‌های مهمی از فرد متواری به دست آمده است.
 
وی ارزش ریالی کالای قاچاق توقیفی را در سال جاری ۵۳۴ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: ۱۸۰ پرونده قاچاق کالا به ارزش بیش از ۵۰۰ میلون تومان و ۴۵۵ فقره نیز بالای ۱۰۰ میلیون تومان تشکیل شد.
 
سردار آزادی با بیان اینکه وقوع سرقت در کردستان کاهشی و امسال در مجموع ۴ درصد کاهش داشته است، تصریح کرد: درسرقت کلان ۷ درصد و در سرقت خرد هم ۲ درصد کاهش داشتیم و کردستان در زمره استان‌هایی است که با ۵۳ درصد بیشترین کشفیات اموال مسروقه را دارد.
 
وی به پرونده‌های مددکاری و مشاوره در معاونت اجتماعی و کانتری‌ها هم اشاره کرد و گفت: از ۹ هزار و ۶۲۹ پرونده دریافتی، ۸۵ درصد منجر به سازی شده است.
 
فرمانده انتظامی کردستان به کاهش تلفات تصادفات جاده‌ای هم در استان اشاره کرد و افزود: تعداد تلفات جاده‌ای ناشی از تصادفات رانندگی در سال جاری ۴۷ نفر نسبت به پارسال معادل ۱۱ درصد کاهش دارد.
 
فرمانده انتظامی کردستان به معضلات ترافیکی در سنندج هم اشاره و تصریح کرد: بی نظمی ترافیکی در هسته مرکزی شهر سنندج، به دلیل نبود پارکینگ عمومی است که فرماندهی انتظامی آمادگی دارد ۲ ساختمان خود در مرکز شهر را که مجوز طرح مولدسازی نیز دارد، با تغییر کاربری برای احداث پارکینگ طبقاتی در اختیار سرمایه‌گذار قرار دهد.
 
انتهای پیام/
 
کد مطلب : 640
https://pezhvakkurdestan.ir/vdcd2z096yt0o.a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما