نرخ جدید نان «آزادپز» در کردستان اعلام شد
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان نرخ نان در واحدهای صنفی آزادپز که بدون آرد یارانه‌ای نوع ۱ و ۲ را اعلام کرد.
به گزارش پژواک کردستان، پیمان اسکندری امروز در کارگروه اصلاح نظام یارانه‌ای آرد و نان که در محل سالن شهدای گمنام استانداری کردستان برگزار شد، با اشاره به اینکه نظارت بر واحدهای تولیدی و صنفی غذایی از بهمن سال گذشته دچار تغییراتی شده، اظهار کرد: واحدهای تولیدی و ذخیره‌سازی در حوزه گندم کارخانجات آرد و سیلوها و زنجیره تولید در اختیار وزارت جهاد کشاورزی و نظارت بر واحدهای صنفی و خرده فروشی بر عهده وزارت صمت و اتحادیه خبازان و اتاق صنفی هر شهرستان است.
 
وی با بیان اینکه دبیرخانه شورای آرد و نان، ساماندهی بازار آرد و نان، تعیین سهمیه، خرید گندم و کل زنجیره تا رسیدن به واحدهای صنفی زیر نظر جهاد کشاورزی است، گفت: جلسات این شورا هر ماه یکبار برگزار و نظارت بر نانوایی‌ها برعهده سازمان صمت و اتحادیه صنفی است.
 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان با اشاره به دستور کار جلسه تصریح کرد: در گذشته یکی از درخواست‌های بازرسان و فرمانداران، تعیین نرخ نان آزادپز بوده که یک نابسامانی و اختلال در سیستم توزیع آرد و نان ایجاد کرده بود چراکه هر کدام از واحدها بنا به وضعیت شهرستان، نرخ‌های متفاوتی برای سنگک، بربری و لواش در نظر گرفته بودند که باعث ایجاد نارضایتی مردم شده بود.
 
وی درباره نرخ نان در واحدهای صنفی آزادپز که بدون آرد یارانه‌ای نوع 1 و 2 و با آرد آزاد (هر کیسه 40 کیلویی 610 هزار تومان) فعالیت می‌کنند، گفت: بر این اساس قیمت پیشنهادی هر قرص نان لواش ماشینی با 160 گرم چانه 2400 تومان، بربری با وزن چانه 450 گرم بدون کنجد 7900 تومان و با کنجد توافقی بین مصرف‌کننده و واحد تولیدی در نظر گرفته شده است.
 
اسکندری افزود: سنگک با 450 گرم وزن 9750 تومان و تافتون با 250 گرم وزن چانه 4800 تومان، کلانه بدون روغن با وزن چانه 130 گرم 5400 تومان مصوب شده است.
 
طاها سمیعی، معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان نیز این نرخ‌ها را تأیید کرد.
 
انتهای پیام/
 
کد مطلب : 664
https://pezhvakkurdestan.ir/vdcjfxemzuqem.sfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما